Jeśli nie chcesz przystępować do Programu przejęcia liczników ciepła przez SEC, wciąż możesz zlecić nam serwis i/lub legalizację swojego sprzętu
Twoje obowiązki jako właściciel licznika:
- zapewnienie legalizacji co 5 lat,
- pokrycie kosztów demontażu, montażu i ewentualnych plomb,
- zachowanie zgodności z wymogami prawnymi,
- reagowanie na awarie – w przypadku nieprawidłowych odczytów to Ty odpowiadasz za urządzenie,
- udzielanie dostępu do urządzenia przy odczytach lub kontrolach.
Co grozi za brak legalizacji?
Jeśli nie zalegalizujesz licznika w terminie:
- twoje zużycie nie będzie mogło być rozliczane według faktycznego pomiaru,
- możesz zostać obciążony opłatami ryczałtowymi – nawet jeśli zużywasz mniej,
- brak legalizacji to naruszenie przepisów Prawa Energetycznego.
Uwaga: to także potencjalny konflikt z sąsiadami, jeśli przez Twój licznik blok przejdzie na mniej korzystne zasady rozliczania.
Chcesz zlecić legalizację/wymianę
licznika przez SEC Serwis?
Możesz również

Przystąpić do
Programu przejęcia liczników ciepła przez SEC

Zlecić legalizację lub/i serwis swojego licznika innemu wykonawcy
Najczęściej zadawane pytania
Na czym polega program przejęcia liczników ciepła przez SEC?
SEC oferuje klientom możliwość przekazania obowiązków związanych z legalizacją i wymianą liczników ciepła. W zamian SEC po formalnym przejęciu liczników będzie odpowiedzialny za ich obsługę, a koszty zostaną uwzględnione w opłacie za obsługę odbiorcy. Program ułatwia klientom zarządzanie kosztami i zapewnia terminową legalizację oraz wymianę urządzeń.
Dlaczego SEC wprowadza ten program?
Wielu klientów nie przeprowadza legalizacji liczników w terminie, co skutkuje zmianą sposobu rozliczania na mniej korzystny w całym układzie rozliczeniowym czyli np. w całym bloku.
Jakie są korzyści dla klienta?
Brak konieczności jednorazowego ponoszenia dużego kosztu legalizacji lub wymiany licznika (w niektórych przypadkach nawet 1700 zł netto).
Pewność, że licznik będzie zawsze legalizowany i wymieniany w odpowiednim terminie.
Rozliczenia zgodne z faktycznym zużyciem ciepła.
Jakie będą koszty programu dla klienta?
Koszty zostaną uwzględnione w rachunkach za ciepło w ramach opłaty za obsługę odbiorcy i wyniosą około kilkanaście złotych miesięcznie w zależności od mocy zamówionej.
Przykładowo: czteroosobowa rodzina na osiedlu Barbakan, mieszkanie 72 m kw. Opłata za obsługę wzrośnie o 15,44 zł
Dlaczego wzrośnie opłata za obsługę odbiorców, a nie zostanie wprowadzona osobna pozycja na fakturze?
Zgodnie z obowiązującymi zapisami ustawy Prawo energetyczne Opłata za obsługę odbiorcy obejmuje różne elementy związane z realizację umowy kompleksowej na dostawę ciepła. Jest to opłata m.in. za obsługę klienta oraz utrzymania infrastruktury. Dlatego też zgodnie z obowiązującymi przepisami właśnie tutaj powinna zostać doliczona opłata za obsługę liczników.
Czy wzrost opłaty będzie powiązany z mocą zamówioną?
Tak ale różnice nie będą wielkie. Każda z grup taryfowych średnio ponosi identyczne koszty programu.
Czy można po jakimś czasie wycofać się z programu?
Tak, klient może zrezygnować z programu, jednak będzie to wymagało zwrotnego odkupienia urządzeń pomiarowych przejętych przez SEC oraz samodzielnego przejęcia obowiązków związanych z ich legalizacją i wymianą.
Jak będzie wyglądał proces podpisywania aneksów do umowy?
Każdy zainteresowany klient otrzyma dwa egzemplarze aneksu z prośbą o ich podpisanie i odesłanie do SEC. Będzie to można uczynić również w BOK. W części wspólnot zarządca zaproponuje dogodne rozwiązanie dotyczące podpisywania umów. Warunkiem wejścia w życie Programu w ramach danej wspólnoty będzie podpisanie aneksów przez większość mieszkańców. Gdy ten warunek zostanie spełniony, wówczas aneksy zostaną ostatecznie podpisane i odesłane do Państwa.
Jak długo potrwa przejęcie liczników przez SEC?
Jest to proces długofalowy rozłożony Faktyczny proces wymiany lub legalizacji może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy, w zależności od harmonogramu działań. Jednak od momentu podpisania aneksu/umowy wszystkie obowiązki związane z licznikami przechodzą na SEC nie musza się już Państwo tym zajmować. Całą odpowiedzialność za przeprowadzenie tego procesu bierze na siebie SEC.
Co się stanie, jeśli klient nie przystąpi do programu?
Klient będzie musiał nadal samodzielnie dbać o legalizację i wymianę licznika. Jeśli licznik straci legalizację, SEC zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nałoży na takiego odbiorcę dodatkowe opłaty lub w konsekwencji rozwiąże umowy indywidualne zawierając umowy kompleksowe z poszczególnymi Wspólnotami Mieszkaniowymi.
Kontakt
Skontaktuj się z nami