Zadbaj o ciepło bez dodatkowych obowiązków – dołącz do Programu przejęcia liczników ciepła przez SEC
Dlaczego wprowadzamy ten Program?
Wielu odbiorców, pomimo obowiązków ustawowych, nie realizowało w odpowiednim czasie legalizacji swoich liczników ciepła. Prowadziło to do problemów rozliczeniowych dla całych wspólnot mieszkaniowych oraz konieczności stosowania mniej korzystnych metod rozliczeń.
Aby zapewnić spójność, bezpieczeństwo i komfort wszystkim naszym klientom, wprowadzamy rozwiązanie systemowe: przejęcie liczników na własność SEC wraz z pełną odpowiedzialnością za ich obsługę.
Jak to działa?
Po podpisaniu odpowiedniego aneksu do umowy kompleksowej licznik staje się własnością SEC. Odtąd wszelkie obowiązki dotyczące serwisowania, legalizacji i ewentualnej wymiany urządzeń przechodzą na naszą firmę.
Klient nie ponosi już ryzyka wynikającego z opóźnień w legalizacji, a także nie musi planować dużych, jednorazowych wydatków związanych z wymianą licznika (w niektórych przypadkach nawet 1500/1700 zł).
Czym jest legalizacja licznika?
Legalizacja to obowiązkowa kontrola techniczna potwierdzająca, że licznik działa prawidłowo i zgodnie z wymaganiami prawa.
Jak często należy to robić?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, licznik ciepła musi być legalizowany co 5 lat i to Ty musisz o tym pamiętać.

Przekaż nam odpowiedzialność za swój licznik
Dbając o komfort i wygodę naszych klientów, Szczecińska Energetyka Cieplna wdraża Program przejmowania liczników ciepła. Oferujemy Państwu możliwość przekazania nam odpowiedzialności za legalizację, serwis oraz wymianę liczników. Dzięki temu rozwiązaniu eliminują Państwo obowiązki formalne i finansowe związane z zarządzaniem licznikami, zyskując pewność rozliczeń i ciągłość działania systemu grzewczego.

Proces przystąpienia do Programu
Przystąpienie do Programu wymaga podpisania aneksu do istniejącej umowy kompleksowej. Umożliwiamy realizację tego procesu w wygodny sposób:
- podpisanie osobiste w Biurze Obsługi Klienta,
- podpisanie drogą korespondencyjną.
Od momentu podpisania dokumentów wszystkie obowiązki przechodzą na SEC, a Klient nie musi podejmować żadnych dodatkowych działań.
W przypadku nieruchomości wielolokalowych, rozwiązanie będzie uzgadniane z zarządcami budynków lub wspólnotami mieszkaniowymi.
Zyskaj komfort, bezpieczeństwo i jasne rozliczenia – bez dodatkowych obowiązków.
Program przejęcia liczników ciepła przez SEC | Zleć legalizację lub/i serwis swojego licznika innemu wykonawcy | |
---|---|---|
Koszt legalizacji | Miesięczna opłata od 14 do 21 zł * | Jednorazowo 600–1700 zł |
Organizacja procesu | Wszystkim zajmuje się SEC | Po Twojej stronie |
Ryzyko przegapienia terminu | Nie | Tak |
Własność urządzenia | Nie | Tak |
Obsługa awarii | SEC | Ty |
Rozliczenie ryczałtowe | Wykluczone | Możliwe |
* w zależności od mocy zamówionej

Zlecić legalizację lub/i serwis swojego licznika specjalistom SEC Serwis

Zlecić legalizację lub/i serwis swojego licznika innemu wykonawcy
Najczęściej zadawane pytania
Na czym polega program przejęcia liczników ciepła przez SEC?
SEC oferuje klientom możliwość przekazania obowiązków związanych z legalizacją i wymianą liczników ciepła. W zamian SEC po formalnym przejęciu liczników będzie odpowiedzialny za ich obsługę, a koszty zostaną uwzględnione w opłacie za obsługę odbiorcy. Program ułatwia klientom zarządzanie kosztami i zapewnia terminową legalizację oraz wymianę urządzeń.
Dlaczego SEC wprowadza ten program?
Wielu klientów nie przeprowadza legalizacji liczników w terminie, co skutkuje zmianą sposobu rozliczania na mniej korzystny w całym układzie rozliczeniowym czyli np. w całym bloku.
Jakie są korzyści dla klienta?
Brak konieczności jednorazowego ponoszenia dużego kosztu legalizacji lub wymiany licznika (w niektórych przypadkach nawet 1700 zł netto).
Pewność, że licznik będzie zawsze legalizowany i wymieniany w odpowiednim terminie.
Rozliczenia zgodne z faktycznym zużyciem ciepła.
Jakie będą koszty programu dla klienta?
Koszty zostaną uwzględnione w rachunkach za ciepło w ramach opłaty za obsługę odbiorcy i wyniosą około kilkanaście złotych miesięcznie w zależności od mocy zamówionej.
Przykładowo: czteroosobowa rodzina na osiedlu Barbakan, mieszkanie 72 m kw. Opłata za obsługę wzrośnie o 15,44 zł
Dlaczego wzrośnie opłata za obsługę odbiorców, a nie zostanie wprowadzona osobna pozycja na fakturze?
Zgodnie z obowiązującymi zapisami ustawy Prawo energetyczne Opłata za obsługę odbiorcy obejmuje różne elementy związane z realizację umowy kompleksowej na dostawę ciepła. Jest to opłata m.in. za obsługę klienta oraz utrzymania infrastruktury. Dlatego też zgodnie z obowiązującymi przepisami właśnie tutaj powinna zostać doliczona opłata za obsługę liczników.
Czy wzrost opłaty będzie powiązany z mocą zamówioną?
Tak ale różnice nie będą wielkie. Każda z grup taryfowych średnio ponosi identyczne koszty programu.
Czy można po jakimś czasie wycofać się z programu?
Tak, klient może zrezygnować z programu, jednak będzie to wymagało zwrotnego odkupienia urządzeń pomiarowych przejętych przez SEC oraz samodzielnego przejęcia obowiązków związanych z ich legalizacją i wymianą.
Jak będzie wyglądał proces podpisywania aneksów do umowy?
Każdy zainteresowany klient otrzyma dwa egzemplarze aneksu z prośbą o ich podpisanie i odesłanie do SEC. Będzie to można uczynić również w BOK. W części wspólnot zarządca zaproponuje dogodne rozwiązanie dotyczące podpisywania umów. Warunkiem wejścia w życie Programu w ramach danej wspólnoty będzie podpisanie aneksów przez większość mieszkańców. Gdy ten warunek zostanie spełniony, wówczas aneksy zostaną ostatecznie podpisane i odesłane do Państwa.
Jak długo potrwa przejęcie liczników przez SEC?
Jest to proces długofalowy rozłożony Faktyczny proces wymiany lub legalizacji może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy, w zależności od harmonogramu działań. Jednak od momentu podpisania aneksu/umowy wszystkie obowiązki związane z licznikami przechodzą na SEC nie musza się już Państwo tym zajmować. Całą odpowiedzialność za przeprowadzenie tego procesu bierze na siebie SEC.
Co się stanie, jeśli klient nie przystąpi do programu?
Klient będzie musiał nadal samodzielnie dbać o legalizację i wymianę licznika. Jeśli licznik straci legalizację, SEC zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nałoży na takiego odbiorcę dodatkowe opłaty lub w konsekwencji rozwiąże umowy indywidualne zawierając umowy kompleksowe z poszczególnymi Wspólnotami Mieszkaniowymi.
Kontakt
Skontaktuj się z nami